Personaliti dan Jenis Darah

Personaliti dan Jenis Darah

Menurut sebuah institut penyelidikan di Jepun yang menjalankan kajian terhadap jenis darah, mereka menyatakan sesetengah personaliti bertepatan dengan jenis darah yang berkaitan.

O

Anda merupakan seorang yang ingin menjadi pemimpin. Apabila anda ingin mendapatkan sesuatu, anda akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapainya. Anda juga merupakan seorang trend-setter, setia, bersemangat, dan konfiden dengan diri anda. Kelemahan anda ialah suka bermegah diri dan kuat cemburu serta mempunyai kecenderungan untuk menjadi terlalu kompetetif.

A

Anda sukakan keharmonian, keamanan dan lebih tersusun. Anda mudah bekerja dengan orang lain, sensitif, sabar dan penyayang. Antara kelemahan anda ialah kedegilan dan ketidakupayaan anda untuk berehat.

B

Anda merupakan seorang yang agak kasar, lebih jelas dan berterus terang dalam melakukan sesuatu serta suka melakukan sesuatu mengikut cara anda sendiri. Anda kreatif dan fleksibel serta mudah beradaptasi dengan suasana persekitaran. Namun, sikap anda yang terlalu bebas mungkin menyebabkan anda keterlaluan dan inilah kelemahannya.

AB

Anda merupakan seorang yang cool dan terkawal. Kebiasaannya anda disukai dan selalu menyebabkan orang disekeliling anda berasa senang. Anda juga seorang yang mempunyai keupayaan untuk menhiburkan orang lain. Namun, anda selalunya mempunyai masalah dalam membuat keputusan.

You Might Also Like

6 comment

Terima kasih :)

728 x 90