smells good of TERENGGANU :)



assalamualaikum..
peace be upon you...


minggu ni aku holiday dekat terengganu sebab ade wedding saudara, hihihi.... pukul 9 pagi bertolak ke terengganu, bukan jauh pun sebenarnya cuma xde masa je nak pergi.. kami ikut jalan tepi pantai, aku gila teruja macam tak pernah jumpa laut... lepas tu, kami berhenti sekejap dekat gerai tepi pantai, makan cendol, air kelapa, sotong celup tepung, dan keropok lekor.. nah, tengok lah laut :)






apa yang aku boleh kata, daratan mula terhakis ( ayat skema, tapi betul ke ayat aku? ) okey,walaupun dah dekat dengan jalan raya, it still looks awesome ok.. on da way ke wedding ceremony, kami melintasi 2 universiti di terengganu, UMT dan UNiSZA, bersebelahan je dua dua universiti ni... siapa budak UMT dan UNiSZA kat sini? hihihi... hai hai :)




wedding ni diadakan dekat  NOOR ARFA CRAFT COMPLEX( NACC ) . Noor arfa craft is the first, biggest and the most artistic in handcraft batik of Malaysia. sementara kami datang awal, kami makan dan tunggu selama 1 jam lebih dekat situ dan agak boring -.-" . selepas pengantin sampai, mula lah acara memukul segala jenis alat muzik kat situ, kebam kebom kebam kebom. so noisy yet its nice.




selepas selesai acara menepung tawar and macam tepung lagi.... kami berangkat pulang tapi tak fun lah kalau pergi terengganu tapi tak pergi PASAR PAYANG kan? hihi.. so melancong kat situ jap mencari makanan yang amat sodapppp iaitu duku terengganu.. then, kami sekali lagi pulang melalui jalan pantai dan sudah pasti singgah membeli keropok lekor.. this is real making keropok lekor. 



lastly, aku sampai rumah dan terus tidur... saje nak show gambar sepupu yang tengah merajuk, sebab nakal dan comel sangat macam aku jugak.. kih9.. kidding :)


 



P/S : holidays aku dah nak habis, sedih -.-" . pffftt


You Might Also Like

9 comment

  1. hai awak :) ni bdk unisza dh dtg :DD hikhik

    ReplyDelete
  2. sye bdk umt gak
    hehee
    xdela
    terinngye nak p tgnu

    ReplyDelete
  3. meriahnya kawin, kau kawin jgn lupa jemput aku yaa.


    LALALALALALA

    ReplyDelete
  4. comelnyeee budak ituuu. wow, selamat pengantin baru (:

    ReplyDelete
  5. comelnya sepupu! nk cubit pp dia. hehe. best seh jalan2. kite lame dah tak jln2 tgk pantai semua.

    ReplyDelete
  6. wahh..teringin nak pegi ganu jugak >.< last pegi time kicik2 dulu..huhu

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90