6 Amusement Park Terbaik Di Dunia ( Bahagian 2 )

Assalamualaikum


Hai guys! Mari sambung bahagian 2 amusement park yang super exciting ni. Hehe. Semenjak  episod Running Man yang dorang pergi taman tema dekat Korea Selatan tu, aku rasa macam menarik juga kalau dapat pergi. Ok, kira dah demam korea pula sekarang ni dan memang kebanyakan drama korea banyak dorang macam promosikan taman tema dorang. Aku tumpang teruja dengan taman tema dorang. Hahaha. Cekidaut gais.


1. Islands of Adventure, Orlando, Florida, USA
Universal's Islands of Adventure adalah sebuah taman tema di Orlando, Florida. Ia dibuka pada 28 Mei 1999, bersama-sama dengan CityWalk, sebagai sebahagian daripada pengembangan yang ditukar Universal Studios Florida ke dalam Universal Orlando Resort.




2. Lotte World, Seoul, South Korea
Lotte World ialah kompleks rekreasi utama di Seoul, Korea Selatan. Ia terdiri daripada taman terbesar di dunia tertutup tema yang dibuka sepanjang tahun, sebuah taman hiburan luar dipanggil "Magic Island".





3. Europa Park, Rust, Germany
Europa-Park adalah taman tema terbesar di Jerman dan kedua paling popular resort taman tema di Eropah. Europa-Park terletak di Rust, di barat daya Jerman, antara Freiburg dan Strasbourg, Perancis.




4. SeaWorld Orlando, Orlando, Florida, USA
SeaWorld Orlando adalah sebuah taman tema dan taman zoologi marin, terletak di pinggir Orlando, Florida. Ia dimiliki dan dikendalikan oleh SeaWorld Entertainment.




5. PortAventura, Salou, Spain
PortAventura adalah sebuah taman tema dan resort di selatan Catalonia, di Salou, Tarragona, Sepanyol; di Costa Daurada. Ia menarik sekitar 4 juta pelawat setiap tahun menjadikannya taman tema yang paling kerap dilawati di Sepanyol.




6. Discovery Cove, Orlando, Florida, USA
Discovery Cove adalah sebuah taman tema yang dimiliki dan dikendalikan oleh SeaWorld Parks & Entertainment, yang terletak di pinggir Orlando, Florida. 




Simpan duit untuk taman tema terbaik dunia ni ya? Taman tema di Malaysia pun seronok juga, jangan lupa melawat di Malaysia sebelum keluar negara. Hehe

Kalau korang nak tengok lagi bahagian 2 taman tema di dalam dunia klik >Bahagian 1<

You Might Also Like

2 comment

  1. bestnyeee bila la bole pergi ni..

    ReplyDelete
  2. Salam,

    My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@my.zalora.com

    Thanks :)

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90