#MOVIEREVIEW : Central Intelligence (2016)


Central Intelligence merupakan filem aksi komedi Amerika yang diarahkan oleh Rawson Marshall Thurber dan ditulis oleh Thurber, Ike Barinholtz dan David Stassen. Filem ini dibintangi Kevin Hart dan Dwayne Johnson sebagai dua kawan lama dari sekolah tinggi yang bekerjasama untuk menyelamatkan Amerika selepas seorang daripada mereka menyertai CIA untuk menyelamatkan dunia dari pengganas yang mempunyai niat untuk menjual Kod satelit.

Pelakon :

Dwayne Johnson sebagai Bob Stone
Kevin Hart sebagai Calvin Joyner
Amy Ryan sebagai Agent Pamela Harris
Danielle Nicolet sebagai Maggie
Jason Bateman sebagai Trevor
Aaron Paul sebagai Phil
Ryan Hansen sebagai Steve

Sinopsis Central Intelligence :

        Pada tahun 1996, pelajar dan bintang atlet Calvin Joyner diberi penghormatan pada perhimpunan sekolah tinggi itu untuk memberi ucapan. Ketika ucapan Joyner itu, Trevor Olson dan sekumpulan pembuli menolak Robbie Wierdicht, yang mandi dan bertelanjang ke dalam dewan di mana perhimpunan itu sedang berlangsung. Semua orang kecuali Joyner dan teman wanitanya, Maggie Johnson, ketawa, dan Wierdicht keluar dewan dengan keadaan malu.
                Dua puluh tahun kemudian, Calvin Joyner berkahwin dengan Maggie Johnson dan bekerja sebagai akauntan tetapi tidak berpuas hati dengan kerjayanya. Johnson mencadangkan mereka melihat ahli terapi untuk menyelamatkan keadaan perkahwinan yang semakin merosot mereka. Di tempat kerja, Joyner menerima permintaan rakan di Facebook dari seorang yang bernama Bob Stone, yang mendedahkan bahawa beliau adalah Wierdicht dan meminta agar mereka bertemu. Joyner terkejut apabila melihat bahawa Wierdicht telah berubah.

Sinopsis seterusnya >>KLIK SINI<<


Robbie dimalukan masa perhimpunan sekolah dia, serius kesian.

Masa ni, robbie dah sasa, Calvin Joyner pun tak sangka dia berubah.

CIA datang rumah Calvin nak tangkap Robbie tapi kejap je dia dah hilang.

Robbie ni dikatakan membunuh partner dia dalam CIA, tu yang dorang buru dia.

Ni la partner Robbie dalam CIA tu.

Ni pula Trevor, dia yang buli Robbie masa perhimpunan dulu.

Calvin Joyner pun tak tahan dengan perangai Trevor yang selalu sakitkan hati Robbie

Tetiba Phil hidup. Hahaha. Plot twist guys!

Aku suka Kevin Hart berlakon dalam ape-ape cerita pun, memang dia selalu buat lawak. Even dalam scene tak jadi pun kelakar. Memang best cerita ni.

Rating aku : 8/10
Rating imdb : 6.4/10

You Might Also Like

1 comment

Terima kasih :)

728 x 90