#MOVIEREVIEW : The Revenant




The Revenant adalah filem aksi survival sejarah epik yang diarahkan dihasilkan , bersama dan ditulis bersama oleh Alejandro G. Iñárritu. Layar filem oleh Iñárritu dan Mark L. Smith berdasarkan sebahagian daripada novel Michael Punke yang diilhamkan oleh pengalaman frontiersman Hugh Glass pada tahun 1823. The Revenant memenangi tiga Globe Awards Golden, lima Anugerah BAFTA, dan Academy Awards ke-88, Iñárritu, DiCaprio dan Emmanuel Lubezki memenangi anugerah Pengarah Terbaik, Pelakon Lelaki Terbaik dan Sinematografi Terbaik.

Filem ini menampilkan pelakon seperti :

Leonardo DiCaprio sebagai Hugh Glass
Tom Hardy sebagai John Fitzgerald
Domhnall Gleeson sebagai Captain Andrew Henry
Will Poulter sebagai Bridger
Forrest Goodluck sebagai Hawk
Paul Anderson  sebagai Anderson
Kristoffer Joner sebagai Murphy
Joshua Burge sebagai Stubby Bill

Sinopsis :

Filem ini mengikuti usaha Glass untuk membalas dendam selepas salah seorang daripada orang-orangnya mengkhianati dia, membunuh anaknya, dan meninggalkan dia di belakang selepas dia diserang dan cedera parah oleh beruang grizzly.



Filem ni okay la, tak de la kegemaran aku sangat. Part paling aku rasa menaikkan adrenalin adalah bila Hugh kena serang dengan beruang. Memang aku dapat merasakan kesakitan dia dicakar cakar. Lepas tu, part yang kawan-kawan dia terjumpa dia dan jahit luka dia. Real gila luka dorang buat. Sebenarnya ada la satu kawanan ni dia cari anak perempuan dia yang kena culik oleh satu kawanan lain tapi yang pasti bukan kawanan Hugh lah. Dorang buat perempuan tu macam tebusan dan hamba seks, tu yang dorang bergaduh. Tu yang aku paham la, yang lain aku tak pasti. Yang Hugh ni pulak nak balas dendam kematian anak dan isteri dia.

Hugh kena serang dengan kawanan lain.

Masa kena serang dengat beruang, scary woi. Aku tak tahu la nak berdepan cemana.

Langsung tak dapat bergerak lepas kena serang beruang tu.

Disebabkan Hugh tak boleh bergerak, kawanan dia bergerak ke tempat lain dah, tinggal la anak dia dengan dua orang lagi kat situ. Tapi sorang kawan tu pergi bunuh anak Hugh sebab anak dia tak sampai hati nak tinggalkan Hugh dekat situ.

Hugh tidur dalam benda ni. 

Ending dia, kawan dia yang jahat tadi mati.

Rating aku: 6.0/10
Rating imdb : 8.1/10 daripada 378883 penonton


You Might Also Like

4 comment

  1. tak penah tahu cerita ni. bagus2.

    ReplyDelete
  2. Nampak scary part beruang tu. Nasib beruang tu tak makan dia hahaha

    ReplyDelete
  3. dah lama nak tengok tapi baca komen banyak negatif huhu

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90