#BEAUTYREVIEW : HADA LABO skincare

Assalamualaikum.

Annyeong hada labo fans! HIHIHI. Actually saya baru sahaja menjadi pengguna hada labo mungkin dalam 2 bulan dan sekaligus jatuh cinta dengan hada labo. ecewah. HAHAHA. Sebelum menjadi pengguna hada labo, saya banyak menggunakan local skincare ( I won't mention the brand) disebabkan testimoni pengguna yang meletop kebabooom gitu. OK, mungkin sebab tak sesuai dengan kulit saya dan sesuai dengan kulit orang lain. Out of topics kejap, saya nak beri sedikit tips untuk penjaga penjaga muka sekalian sekiranya awak nak tukar skincare lain dari skincare yang awak tengah guna sekarang. JANGAN TERUS tukar ke skincare baru, beri sedikit masa untuk muka awak berehat dengan tidak memakai sebarang skincare selama 4-5 hari sebelum mula memakai skincare baru. OK?

Produk pertama hada labo yang saya beli adalah DEEP CLEAN & PORE REFINING FACE WASH. BTW, saya tak beli terus whole set ( including moisturizer and toner ) sebab nak jimat mana tahu tetiba kulit kata tak nak. Setelah pakai selama 2 minggu, kulit saya yang sebelum ini berminyak, berjerawat dan liang pori besar gedabak dah semakin ok. Yang best tentang facewash ni dia free of fragrance, alcohol, colourant and mineral oil. Dapat mengecilkan pori, kontrol sebum dan buat kulit lembut dan kurang berminyak.


 DEEP CLEAN & PORE REFINING FACE WASH

Ini adalah beberapa jenis facewash HADA LABO yang boleh awak beli depend on jenis kulit awak ok:


Produk kedua saya guna adalah toner HYDRATING LOTION  selepas ok pakai facewash hada labo. Lepas je guna pencuci muka, terus sahaja apply toner ni dekat muka. Memang sebab beri kelembapan ada kulit. Hydrating lotion ada dua jenis, yang light dengan yang rich. Hydrating Lotion (light) untuk kulit berminyak/normal atau kombinasi. Hydrating Lotion (rich) pula untuk kulit normal/dry.


 HYDRATING LOTION

Produk ketiga adalah HADA LABO SUPER HYALURONIC ACID CLEANSING OIL. Ini adalah make up remover (untuk heavy make up). Terbaik dari ladang make up remover ini, lepas apply dekat muka, urut muka untuk hilangkan make up dan terus basuh guna air. Make up semua gone FOREVERRRz. Cleansing oil ini menggunakan minyak zaitun yang semestinya baik untuk kulit. So, apa tunggu lagi?

Kenapa tak pakai moisturizer? Sebab kulit dah lembap dengan toner dan facewash. Mungkin lepas ni boleh cuba Hada Labo Whitening Perfect Gel (moisturizer). Mana nak cari HADA LABO skincare? Senang je awak awak, pergi beli dekat WATSONS atau GUARDIAN. Dekat Tesco (Selected Tesco) ada juga dan agak murah berbanding harga di GUARDIAN dan WATSONS.

 
THANK YOU FOR READING! BYE.........


You Might Also Like

2 comment

  1. harga di tesco lagi murah ye? nak gi beli kat sana je la.

    ReplyDelete
  2. Hai sis..kalau dah guna set ni bole guna brsma remover makeup brand simplysity

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90