#TRAVEL : Tempat Menarik Di Malaysia / Pahang (PART 2)

Assalamualaikum.


Annyeong semua! Bersua kembali kita dalam segmen travel Malaysia... Cuti Cuti Malaysiaaaaa *rhymes. Untuk part 2 kali ni, saya akan ceritakan tentang tempat menarik yang saya sendiri pernah berkunjung dan pasti mahu berkunjung lagi sekiranya tempat ini dekat depan rumah sahaja (poyo). Agaknya budak 8 tahun zaman sekarang pun sudah tahu akan keindahan tempat ini, tapi dulu aku agak noob dengan travel sebab asyik jetlag dalam kereta (LOL*bajet). Tempat ni terkenal dengan SAYUR dan tanaman lain. Asal bunyi SAYUR je, mesti Cameron Highlands.

CAMERON HIGHLANDS, MALAYSIA

 
Ingat oversea je ke ada lavender? Cameron ada kot. Power!!
LAVENDER FARM, CH.

 
Ingat dekat padang pasir je benda ni bole hidup? Tu la yang aku peliks --.--
CACTUS FARM, CH.

Ingat dekat India je ade tea? Mera bharat maharrr
Cameron Valley, CH.

   
Ingat Jepun Korea je ade strawberry? Sini pon ade.
Strawberry Farm, CH.

Cuba la makan sayur sampai gemuk dekat sini, OK?
Veg Farm yang pelbagai, CH.

OK, tu baru sikit nak cerita tentang Cameron Highlands, banyak sangat-sangat tempat menarik dekat sini. Tak jemu nak berjalan sebab cuaca sejuk, bayangkan 18 degree celcius. Sejuk kot 18 degree celcius, belum lagi cuba duduk dekat kutub utara, bergetar satu badan agaknya.

Yang bestnya dekat cameron highlands antaranya adalah Pasar Malam Brinchang yang sangat meriah pada malamnya dengan pelbagai jenis jualan dan pastinya duit anda bakal kering tapi jangan risau terdapat pelbagai jenis bank yang terdapat di kawasan Brinchang. Selain itu juga, penginapan di Brinchang juga sangat banyak, untuk lebih mudah untuk menempah penginapan boleh ke laman web Agoda atau Trivago untuk mendapat harga yang berpatutan. Selain itu, di Tanah Rata terdapat Mardi, di mana terdapat pelbagai tarikan di dalam kawasan Mardi seperti Tea Kiosk, laman jualan tanaman, bunga bunga yang cantik dan  segar, tempat permainan kanak-kanak, pusat jualan kudap2 dan sebagainya. Terdapat pelbagai lagi tarikan di Cameron highlands seperti taman lebah, taman rama-rama dan pelbagai lagi. Jangan lupa pergi ye!

Thanks For Reading Guys! :)



You Might Also Like

0 comment

Terima kasih :)

728 x 90