Iklan Raya 2016 Paling Best!


Setiap kali raya mesti ada sahaja iklan raya yang menyentuh hati para penonton. Banyak syarikat-syarikat tempatan tak melepaskan peluang untuk menghasilkan iklan raya mereka yang tersendiri dengan pelbagai tema dan konsep.

SAMSUNG


Iklan hari raya samsung betul-betul viral hari tu, memang sampai mesej yang dia nak sampaikan tu.

Tenaga Nasional Berhad


Din datang minta maaf dengan abah dia, banyak kesalahan yang dia buat contohnya tercalarkan kereta baru abah dia, tertumpahkan air dekat kasut abah dia, terrosakkan drone abah dia, terbanjirkan dapur mak dia dan macam macam lagi. Tapi abah dia maafkan dia. Hashtag tiada kesilapan yang tidak boleh dimaafkan.


MAXIS


Zaman sekarang ni semua orang guna smartphone, kehulu-kehilir dengan smartphone. Jadi jangan rosakkan hari raya kita dengan teknologi yang serba canggih ini sehingga membuatkan kita jauh dengan orang yang kita sayang.


PETRONAS


Menceritakan Lan yang dari kecil dijaga oleh ayahnya dan mengimbau kembali nostalgia & kenangan suka duka bersama ayahnya yang takkan dilupakan apa bila sudah besar.


TM


Sofea sentiasa membawa pulang lebihan makanan menyebabkan rakan sekerjanya tertanya-tanya apa yang dibuatnya, lalu suatu hari rakan sekerjanya nampak sebab dia melakukan sedemikian lantas turut berkongsi rezeki mereka bersama.


WATSONS


Iklan ni ada lagu, tiap kali iklan raya watson ini dekat tv mesti aku dok ikut part 'mesti cun, mesti cun, raya watson mesti cun'. Haha. Yang tak tahan Syuk geng sado, eh.


MYDIN


Kisah benar seorang isteri yang kehilangan suami dan seorang anaknya dalam kemalangan ngeri. Memori bersama mereka tetap terpahat di hati walaupun sudah tiada.


ASTRO

Menceritakan Haziqah dan ayahnya yang menganggap ayahnya tidak memberikan perhatian kepadanya tetapi dia sedar yang dia salah selepas ayahnya tiada lagi.

Selamat Menonton.

You Might Also Like

3 comment

  1. TNB tu boleh kluaq ayaq mattaaa..

    ReplyDelete
  2. Haiii.. farah datang bw. Jemput join segmen bloglist farah ye ^0^

    http://farahsanusi.blogspot.my/2016/07/pencarian-bloglist-by-farah-sanusi.html

    ReplyDelete
  3. tengok iklan WATSON kelakar! haha. Btw iklan2 raya memang best XD. looking forward for every year punya iklan raya. haha

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90