#MOVIEREVIEW : Kung Fu Panda 3



Kung Fu Panda 3 adalah filem animasi komedi seni mempertahankan diri yang dihasilkan oleh DreamWorks Animation, dan diedarkan oleh 20th Century Fox. Filem ini diarahkan oleh Jennifer Yuh Nelson dan Alessandro Carloni, ditulis oleh Jonathan Aibel dan Glenn Berger, dihasilkan oleh Melissa Cobb dan Guillermo del Toro. Ia adalah sekuel kepada 2011 filem Kung Fu Panda 2 dan Kung Fu Panda.

Filem ini menampilkan pelakon suara seperti :

Jack Black sebagai Po
Bryan Cranston sebagai Li
Dustin Hoffman sebagai Shifu
Angelina Jolie sebagai Tigress
J.K. Simmons sebagai Kai
Jackie Chan sebagai Monkey
Seth Rogen sebagai Mantis
Lucy Liu sebagai Viper
David Cross sebagai Crane
Kate Hudson sebagai Mei Mei
James Hong sebagai  Mr. Ping
Randall Duk Kim sebagai Oogway 

Sinopsis :

Dalam Alam Roh, Grandmaster Oogway berjuang melawan musuh bernama Kai yang telah mengalahkan semua master kung fu dan ambil chi mereka menjadikan mereka menjadi jed kecil. Oogway rela memberikan chinya tetapi memberi amaran kepada Kai bahawa Pahlawan Naga akan menghalangnya.  Kai mengambil ini sebagai satu cabaran untuk mencuri chi dari Pahlawan Naga dan kembali ke dunia fana.




Aku memang dari awal lagi tengok kung fu panda sebab aku suka panda. Panda comel sangat even dalam real life. Kung Fu Panda 3 ni memang betul betul tunjuk real life seekor panda yang paling best adalah part dorang berguling turun bukit. Comel weh. Kalau korang pernah tengok real life panda dalam video atau dekat zoo, memang dorang suka berguling lepas tu suka follow orang. Lagi satu bila Kai turun ke bumi dia sampai di satu ladang milik arnab dan itik, yang itik tu takut sangat sampai bertelur dan dorang tak kenal Kai walaupun Kai ni konfiden dia popular. hahaha

Kelakar part dorang tak tahu dia ayah dan anak. Yang penonton tu dah facepalm dah. lol

Ni lah Kai tu

Perkampungan rahsia panda. dorang semua chubby chubby. awwwww

Po dan ayah dia.

Gambar po dan ibu dia masa kecil.

Pahlawan Naga. haha

Settle berlawan dengan Kai, Grandmaster Oogway dah kembali ke Alam Roh.

Silly Po :')

Rating aku: 9.0/10
Rating imdb : 7.3 daripada 53339 penonton

You Might Also Like

1 comment

Terima kasih :)

728 x 90