#MOVIEREVIEW : Snow White and The Huntsman (2012)


Snow White and the Huntsman adalah filem fantasi berdasarkan kisah dongeng Jerman "Snow White" yang disusun oleh Brothers Grimm. Dalam penceritaan semula filem itu, Snow White dibesarkan dan dipenjarakan oleh ibu tirinya yang jahat, Queen Ravenna, seorang ahli sihir yang kuat. Selepas Snow White melarikan diri ke dalam hutan, Ravenna memberitahu Eric, Huntsman bahawa dia akan membawa balik isterinya yang mati itu jika dia dapat menangkap Snow White. Huntsman beralih kesetiaan kepada Snow White, Ravenna menyamar sebagai William dan menggoda Snow White untuk makan epal beracun. Filem ini diarahkan oleh Rupert Sanders, filem pertamanya, dan ditulis oleh Evan Daugherty, John Lee Hancock dan Hossein Amini.

PELAKON :

Kristen Stewart sebagai Snow White
Chris Hemsworth sebagai The Huntsman
Charlize Theron sebagai Ravenna
Sam Claflin sebagai William
Sam Spruell sebagai Finn
Ian McShane sebagai Beith
Bob Hoskins sebagai Muir
Ray Winstone sebagai Gort
Nick Frost sebagai Nion
Eddie Marsan sebagai Duir
Toby Jones sebagai Coll
Johnny Harris sebagai Quert
Brian Gleeson sebagai Gus
Vincent Regan sebagai Duke Hammond
Liberty Ross sebagai Snow White's Mother
Noah Huntley sebagai King Magnus


SINOPSIS SNOW WHITE AND THE HUNTSMAN :

   Sambil mengagumi mawar mekar pada musim sejuk, Queen Eleanor mencucuk jarinya pada salah satu durimawar. Tiga titik darah jatuh ke tanah yang dilitupi salji, dia ingin anak perempuannya putih seperti salji, dengan bibir merah seperti darah, rambut hitam seperti sayap seekor burung gagak dan hati yang kuat dan mencabar seperti bunga mawar. Queen Eleanor melahirkan anak perempuannya Snow White, tetapi tidak lama selepas jatuh sakit, dia mati. Selepas kematiannya, bapa Snow White, Raja Magnus dan tenteranya menyerang tentera askar kaca. Setelah menyelamatkan banduan mereka Ravenna, dia menjadi terpesona dengan keindahan Ravenna lalu berkahwin dengan beliau.
   Ravenna, sebenarnya ahli sihir yang kuat dan tuan kepada tentera askar kaca. Pada malam perkahwinan mereka, Magnus dibunuh oleh Ravenna. Rakan zaman kanak-kanak Snow White William dan bapanya Duke Hammond melarikan diri istana tetapi tidak dapat menyelamatkannya, dan dia ditangkap oleh abang Ravenna, Finn dan dikunci di menara utara istana selama bertahun-tahun. Tabor hancur di bawah pemerintahan Queen Ravenna kerana dia telah menggunakan sihir dengan mengambil keremajaan setiap wanita di dalam negara tersebut. Apabila Snow White menjadi dewasa, Magic Mirror memberitahu Ravenna, bahawa Snow White ditakdirkan untuk memusnahkan kecantikan abadi beliau kecuali Queen Ravenna mengambil hati Snow White.

Sinopsis seterusnya >>KLIK SINI<<

Masa Ravenna kahwin dengan Raja Magnus

Ravenna bunuh Raja Magnus

Ini pula "Mirror mirror on the wall''

Snow White dalam penjara di Istana

Macam ni la Ravenna ambil roh keremajaan rakyat dia

Snow White lari dari Istana

Masa ni, huntsman dah terjumpa Snow White, adik Ravenna suruh Huntsman serahkan Snow White

Dorang kena tangkap dengan orang kerdil

Lepas menyamar jadi William, Ravenna nak bertukar jadi diri dia. Sekali macam voldemort daaa

Ending.

Rating aku : 6.5/10
Rating imdb : 6.1/10

You Might Also Like

0 comment

Terima kasih :)

728 x 90