#MOVIEREVIEW : Alvin and The Chipmunk (The Road Chip)



Hari ni nak review filem "Alvin and The Chipmunk (The Road Chip)" yang merupakan filem bergenre keluarga, pengembaraan dan muzikal komedi yang diarahkan oleh Walt Becker dan ditulis oleh Randi Mayem penyanyi dan Adam Sztykiel. Filem ini dikeluarkan pada 18 Disember 2015, oleh 20th Century Fox.

Filem ini menampilkan pelakon suara seperti :

Jason Lee sebagai Dave
Justin Long sebagai Alvin
Matthew Gray Gubler sebagai Simon
Jesse McCartney sebagai Theodore
Kimberly Williams-Paisley sebagai Samantha
Josh Green sebagai Miles
Tony Hale sebagai Agent Suggs
Bella Thorne sebagai Ashley Grey

Sinopsis :

Kerana salah faham, Alvin, Simon dan Theodore mempercayai bahawa Dave akan propose kepada teman wanita barunya di Miami ... dan membuang mereka. Mereka mempunyai tiga hari untuk mendapatkan Dave semula dan hentikan propose itu, dan menyelamatkan diri bukan sahaja daripada kehilangan Dave tetapi mungkin juga daripada mendapat yang saudara tiri lelaki yang amat dahsyat.






Best filem ni sebab dia highlightkan kekeluargaan. Alvin memang jenis macam hyper sikit tapi aku suka character dia. Part paling terbaik sekali bila filem ni nak bezakan squirrel dengan chipmunk iaitu masa scene tiga chipmunk ni nak ke Miami dengan Miles, dorang suruh squirrel tu berlakon jadi dorang. Ini disebabkan Dave arahkan jiran sebelah rumah pastikan dorang sentiasa ada dalam rumah tu dan tidak keluar ke mana-mana. Masa nak ke Miami, bonding Miles dengan 3 chipmunks tu menyebabkan dorang rasa macam satu keluarga dan tidak membenci satu sama lain.

Part ni kelakar, kena tengok sendiri ok?

Villain

 Chippettes

Chippettes jadi juri dalam American Idol sambil Alvin buat kacau -.- 

Teka kerja siapa? 

Dah jadi anak angkat Dave

Rating aku: 6/10
Rating imdb : 4.6/10 dari 6,408 penonton

You Might Also Like

1 comment

Terima kasih :)

728 x 90