#KDRAMAREVIEW : Another Oh Hae Young / Another Miss Oh


Another Oh Hae Young adalah satu siri televisyen Korea Selatan yang dibintangi oleh Eric Mun, Seo Hyun- jin, Jeon Hye-bin. Ia menggantikan Pied Piper dan disiarkan di rangkaian kabel tvN dari 2 Mei 2016 hingga 28 Jun 2016.

Pelakon :

Jeong-min Heo sebagai Park Hoon
Young-ji Heo sebagai Yoon Anna
Hye-bin Jeon sebagai Oh Hae-young
Ji-seok Kim sebagai Lee Jin-sang
Mi-kyung Kim sebagai Hwang Deok-yi
Han-wi Lee sebagai Oh Kyung-soo
Jae-yoon Lee sebagai Han Tae-jin
Eric Moon sebagai Park Do-kyeong
Hyeon-jin Seo sebagai Oh Hae-young
Ha Shi-eun sebagai Kim Hee-ran
Ji-won Ye sebagai Park Soo-kyeong

Sinopsis :

        Oh Hae-Young (Seo Hyun-Jin) ditinggalkan oleh Han Tae-Jin (Lee Jae-Yoon) pada hari sebelum perkahwinan mereka. Dia tidak dapat memberitahu kebenaran tentang apa yang berlaku kepada orang lain tentang apa yang berlaku. Dia bekerja sebagai pembantu pengurus dibahagian restoran syarikat. Dia berpura-pura bahawa tiada apa yang berlaku.
      Sementara itu, Park Do-Kyung (Eric) adalah seorang jurutera bunyi yang popular. Satu tahun yang lalu, dia sepatutnya berkahwin Oh Hae-Young (Jeon Hye-Bin), tetapi dia tidak muncul di majlis perkahwinan mereka. Beliau menjadi terdesak. Kemudian, dia mendengar daripada sahabatnya Lee Jin-Sang (Kim Ji-Suk) yang Oh Hae-Young akan berkahwin dengan Han Tae-Jin. 
       Park Do-Kyung tidak menyedari bahawa tunangnya telah ke luar negara atas sebab tertentu dan tertukar dengan seorang lagi perempuan lain yang bernama Oh Hae-Young juga yang akan berkahwin dengan Han Tae Jin. Park Do Kyung telah menyebabkan Han Tae Jin masuk ke dalam penjara. Han Tae Jin berjanji untuk membalas dendam terhadap Park Do-Kyung. 

There are two women named Oh Hae Yeong, who were classmates in high school, getting all mixed up in each other’s lives because they share the same name. The problem is that they not only share the name, but they also have the same occupation, which is probably the bigger issue. They both come to work for the same large catering company, but one is a team leader while the other is simply an assistant manager. Then there’s also a man in their lives, who has the ability to see into the future...

Kesian dekat dua orang ni, dorang jadi mangsa dan terpaksa cancel perkahwinan

OHY luahkan dekat PDK

Ni mak PDK, dia materialistik. Yang laki tu pula kaya, dia yang tolong PDK masukkan Han Tae Jin dalam penjara

Masa ni OHY cantik terkejut, PDK sebenarnya datang jumpa OHY biasa.

Semua orang pejabat terkejut dengan scene OHY peluk PDK

Kelakar gila masa ni, dorang berlakon je tu nak tunjuk OHY tu ada pakwe gitu.

Han Tae Jin lepas keluar penjara, terus dia jumpa OHY

Aku paling suka watak dua orang ni, jenis ada masalah cinta. Sorang playboy, sorang tepuk sebelah.

Anna yang suka 'try everythings'

Overall, aku suka dengan drama ni. Tapi macam tak sangka Young Ji berlakon macam tu sebab tengok dalam Roommate die cam budak baik je. Hehehe. Soo Kyung dengan Jin Sang pulak memang sentiasa kelakar, nasib baik Jin Sang faham Soo Kyung cakap spanish/france, dorang memang matching betul. Kesian dengan Oh Hae Young yang tak cantik tu, semua sebab nama sama.

 Rating :
    / 5

You Might Also Like

2 comment

Terima kasih :)

728 x 90