#KDRAMAREVIEW : Reply 1988


Ia adalah sebuah drama ditetapkan pada tahun 1988, kira-kira lima keluarga yang tinggal di kawasan kejiranan yang sama Ssangmun-dong, Daerah Dobong, Northern Seoul.



Pelakon : 

Lee Hyeri sebagai Sung Deok-sun
Bo-gum Park sebagai Choi Taek
Kyung-pyo Go sebagai Sun-woo
Jun-yeol Ryu sebagai Kim Jung-hwan
Dong-Hwi Lee sebagai  Ryu Dong-ryong
Jae-hong Ahn sebagai Kim Jung-bong
Sung-won Choi sebagai Sung No-eul
Seong-gyoon Kim sebagai Kim Sung-kyun
Il-hwa Lee sebagai Lee Il-hwa
Choi Moo-Sung sebagai Ko Gil-dong
Mi-ran Ra sebagai Ra Mi-ran
Hye-yeong Ryoo sebagai  Sung Bo-ra
Dong-il Sung sebagai Sung Dong-il
Jae-Myeong Yoo sebagai  Yoo Jae-myung

Sinopsis :


      Pada tahun 1988, Duk-Sun (Hyeri), Jung-Hwan (Ryoo Joon-Yeol), Sun-Woo (Ko Gyung-Pyo) dan Dong-Ryong (Lee Dong-Hwi) adalah pelajar sekolah tinggi dan Taek (Park Bo-Gum ) adalah pemain Go. Mereka berkawan sejak mereka anak-anak kecil, membesar bersama-sama dan berjiran. Keluarga mereka juga sangat rapat antara satu sama lain. Mereka sentiasa ke bilik Taek dan menghabiskan masa bersama-sama.
        Keluarga Duk-Sun miskin dan mereka hidup dalam rumah  bawah tanah. bapa Duk-Sun Dong-Il (Sung Dong-Il) sentiasa kekurangan wang kerana menjamin hutang orang lain. Walau bagaimanapun, Duk-Sun mempunyai personaliti yang ceria dan suka menikmati nyanyian dan tarian. Dia sentiasa bergaduh dengan kakaknya Bo-Ra (Ryoo Hye-Young).
       Keluarga Jung-Hwan pula menjadi kaya dalam sekelip mata. Jung-Hwan gila tentang bola sepak. Sun-Woo adalah seorang pelajar model di sekolah, anak yang baik dan abang yang baik di rumah. ibu Sun-Woo telah menjaga Sun-Woo dan adik perempuannya bersendirian selepas bapa Sun-Woo telah meninggal dunia.
    Dong-Ryong suka menari dan melepak dengan rakan-rakan. Dia juga merupakan anak kepada Dean sekolahnya, dia selalu dimarahi ayahnya kerana malas belajar. Taek adalah pemain go yang terkenal. Oleh kerana dia berhenti sekolah, Duk-Sun, Jung-Hwan, Sun-Woo dan Dong-Ryong hanyalah kawan dia.

Follows the lives of 5 families living on the same street in a neighbourhood called Ssangmundong in Seoul. It takes a nostalgic look back at the year 1988.

 Ni family Sun Woo, adik dia jinjoo comel sangat sangat! Serius

Family Jung Hwan dulu tak kaya pun lepas tu dorang menang loteri.

Bo Ra dengan Deuk Son selalu bergaduh, Bora ni dia bijak, Deuk Son pula opposite kakak dia.

Cool gila ada study room macam ni, study je keje

Ni family Deuk Son, dorang duduk rumah bawah tanah a.k.a bawah rumah Jung Hwan

Taek masa perlawanan Go

Bonus : Choi Taek smile! :P


Overall, memang aku suka drama ni, dekat 10 kali juga aku dok ulang drama ni. Hahaha. Aku tengok cerita ni pada awalnya nak tengok Park Bo Gum berlakon sebab lepas tengok kemunculan PBG dalam running man. Tapi last-last, tersangkut juga dengan drama ni. Mungkin sebab jalan cerita dia lain daripada drama cintan cintun moden agaknya. Watak-watak dia pun tak membosankan, ada je lawak spontan yang dorang buat. Tapi aku paling suka bunyi kambing bila ada benda hambar terjadi. 

 Rating :
    / 5

You Might Also Like

1 comment

Terima kasih :)

728 x 90