#GIFTREVIEW : Menang Hadiah Dari Blogger Abam Kie

August 07, 2016

Hari ni nak review hadiah giveaway dari Abam Kie. Sebenarnya dah lama sampai hadiah giveaway ni tapi sekarang baru nak review . A bit busy beberapa minggu lepas. Hadiahnya dalah buku resipi macam gambar dekat bawah ni. Sangat-sangat berguna okay? Senang nak masak lepas ni. Terima kasih for the gift. Nanti aku kongsikan dekat korang resipi dari buku tu ye. Jom.



MASAK LEMAK PUCUK MANIS & KELEDEK

Bahan-bahan :
100g pucuk manis } direbus
100 g ubi keledek } direbus dan dipotong dadu
2 ulas bawang putih
5 biji cili padi } dikisar
2.5cm kunyit hidup
250ml santan
Garam secukup rasa

Cara membuat :
1. Masukkan santan dan bahan kisar. Kacau rata dan biarkan sehingga mendidih.
2. Kemudian masukkan daun pucuk manis dan ubi keledek. Gaul sebati.
3. Akhir sekali, perasakan dengan garam.
4. Sedia untuk dihidang.


You Might Also Like

3 comment

  1. ooo.. bez dpt buku memasak ni.. selamat mencuba memasak yer.. kalau ada resepi yg sedap tu terus bookmark nnti boleh guna lain maasa..

    ReplyDelete
  2. gituuuu. bestnyaaa dapat bku resepi. boleh masak :) pasal akak jenis memasak tgk resepi :)

    ReplyDelete
  3. da dpt adiah ni..rajin2 la masak tau..hehe
    msti pndai msak ni..kan =)

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90

Flickr Images

Like us on Facebook

INSTAGRAM