Waktu Puasa Paling Lama Di Seluruh Dunia

August 08, 2016


Kalau korang rasa masa puasa dekat Malaysia dah rasa lama, dekat luar negara ada lagi lama. Mungkin negara luar mempunyai cuaca yang nyaman dan tak panas macam Malaysia menjadikan mereka yang berada di luar negara tak kisah walaupun waktu puasa yang lama. Tapi apa-apa pun, sabar itu adalah iman. Puasa setahun sekali sahaja jadi aku rasa tak menjadi masalah walau dimanapun kita berada kan? Nikmat puasa tu yang kita cari.


1. USA, 17 jam 13 minit



2. Kanada, 18 jam 17 minit



3. Perancis, 19 jam 50 minit



4. Belgium, 20 jam



5. England, 20 jam 3 minit






6. Jerman, 20 jam 7 minit



7. Rusia, 20 jam 30 minit



8. Sweeden, 21 jam 5 minit



9. Norway, 21 jam 12 minit



10. Iceland, 21 jam 33 minit








You Might Also Like

8 comment

  1. iceland paling lama yer..
    sy pula kalau sejuk2 ni buat perut laapa..

    ReplyDelete
  2. cam mane la nk puasa smpai sehariannn ..

    ReplyDelete
  3. Ireland pun agak lama jugak..huhuhu...lagi lama yg kat bhgn artik..boleh capai 23 jam..huhuhu

    ReplyDelete
  4. semakin sejuk negara tersebut, semakin lama waktu puasanya ya.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. mak kau~ kat Iceland sampai 21 jam setengah~ tak tau la Mira bleh tahan ke tak! T___T

    Pretty Little Things

    ReplyDelete
  7. salam..

    wahh..21 jam.lagi bpe jam nk 24..hampir sehari suntuk pose..
    dugaan besar tu..
    Alhamdulillah kt Msia xselama itu..huuu

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90

Like us on Facebook

INSTAGRAM