#KDRAMAREVIEW : Cinderella and Four Knights (2016)


Cinderella and Four Knights adalah satu siri televisyen Korea Selatan dibintangi Park So-dam, Jung Il-woo, Ahn Jae-hyun, Lee Jung-shin, Choi Min dan Son Na-eun. Drama ini adalah berdasarkan novel dengan tajuk yang sama diterbitkan pada tahun 2011


Pelakon :

Jung Il-Woo  sebagai  Kang Ji-Woon
Park So-Dam  sebagai  Eun Ha-Won
Ahn Jae-Hyeon  sebagai Kang Hyun-Min
Lee Jung-Shin  sebagai Kang Seo-Woo
Son Na-Eun  sebagai Park Hye-Ji
Choi Min Kim sebagai Lee Yoon-Sung
Yong-Geon sebagai CEO Kang
Kim Hye-Ri sebagai Ji Hwa-Ja
Seo Hyun-Chul sebagai Eun Gi-Sang
Choi Eun-Kyeong sebagai Park Soo-Kyung
Ko Bo-Gyeol sebagai Choi Yoo-Na
Cho Hye-Jung sebagai Hong Ja-Young

Sinopsis :

Eun Ha-Won adalah pelajar dalam gred ketiga. Dia berharap untuk menjadi seorang guru kerana ibunya sentiasa mahu dia menjadi guru dan malangnya ibunya meninggal dunia dalam kemalangan kereta. Ha-Won mempunyai personaliti yang ceria tetapi dia tidak gembira berada di rumah. Dia tidak selalu bersama bapanya, ibu dan kak tirinya sentiasa membuli Ha-Won. Ha-Won bekerja pelbagai pekerjaan sambilan untuk membayar yuran pengajian universiti yang akan datang. Dia juga tahu dia perlu membuat lebih banyak wang untuk membayar untuk menyimpan abu ibunya di 'cemetery'. abu ibunya baru-baru ini dikeluarkan kerana tidak membayar bil.

Sementara itu, Ji-Woon, Hyun-Min dan Seo-Woo adalah sepupu dan tinggal bersama-sama di rumah Sky House. Dengan personaliti mereka yang berbeza - Ji-Woon adalah seorang lelaki yang sukar bergaul, Hyun Min adalah playboy dan Seo-Woo adalah seorang ahli muzik - mereka tidak suka antara satu sama lain. Selain itu, Ji-Woon suka Hye-Ji yang suka Hyun Min.

Satu hari, datuk mereka memerintahkan 3 cucu untuk menghadiri majlis perkahwinan ke 5 beliau. Hyun Min tidak mahu pergi, tetapi dia mengupah Ha-Won selama 3 jam dan membawanya ke majlis perkahwinan datuknya. Ia bertujuan hendak merosakkan majlis perkahwinan datuknya dengan penampilan kejutan Ha-Won. Di sana, datuk Hyun Min melihat sikap Ha-Won terhadap Hyun Min dan memutuskan untuk mengupah beliau sebagai butler di Sky House. Beliau berharap dia mampu untuk mengubah cara hidup cucu-cucunya.


Masa Kang Hyun Min cuba nak rosakkan perkahwinan datuk dia.

Eun Ha Won diberi misi untuk satukan cucu-cucu CEO Kang

Ni la mak tiri dan kak tiri Eun Ha Won yang selalu sangat buli dia

Mak tiri dia berlakon baik depan ayah Eun Ha Won

Yang ni Kang Seo Woo, cucu paling muda CEO Kang

Yang ni ultimate fan kepada Kang Seo Woo dan bestfriend Eun Ha Won

Misi pertama Eun Ha Won, makan bersama-sama

Misi kedua Eun Ha Won, memberi penghormatan kepada bapa mereka bersama-sama

Banyak lagi misi bersama-sama mereka, tapi aku nak korang tengok sendiri. Cerita ni ala cinderella gitu, ada mak tiri, ada 'putera' yang kaya dan lain-lain lagi. Memang menarik dan best, rugi la tak tengok. Aku kesian dekat Seo Woo dia suka Eun Ha Won tapi bertepuk sebelah tangan je la. At first aku ingat, Ha Won dengan Hyun Min tapi jangkaan aku meleset, hahaha. Tapi kalau dorang bersama at last pun aku okay jugak. Hahahaha

Rating aku : 7.5/10

You Might Also Like

1 comment

Terima kasih :)

728 x 90