5 Airport Terbaik Di Dunia 2016


Anugerah Lapangan Terbang itu adalah anugerah paling berprestij dalam industri lapangan terbang dan penanda aras global kecemerlangan lapangan terbang secara meluas dikenali sebagai Passengers Choice Awards. Airport terbaik di dunia ini diambil berdasarkan undian dan maklum balas daripada penumpang di serata dunia melalui satu kaji selidik yang dijalanan dalam tempoh yang tetapkan.


1. SINGAPORE CHANGI AIRPORT


Lapangan Terbang Changi Singapura menghubungkan pelanggan kepada lebih 200 destinasi di seluruh dunia, dengan 5000 ketibaan dalam seminggu oleh 80 syarikat penerbangan antarabangsa.

2. INCHEON INTERNATIONAL AIRPORT


Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon adalah lapangan terbang terbesar di Korea Selatan dan salah satu lapangan terbang paling sibuk di dunia. Ia adalah bekas pemenang Airport of the Year pada Anugerah Lapangan Terbang Dunia.

3. MUNICH AIRPORT


Munich Airport adalah lapangan terbang kedua paling sibuk di Jerman dan hab sekunder untuk Lufthansa German Airlines. Munich Airport menghubungkan ke destinasi di seluruh dunia. Dengan lebih daripada 150 kedai-kedai runcit dan kira-kira 50 tempat-tempat di mana anda boleh makan dan minum, ia seperti sebuah pusat bandar, menawarkan pelancong dan pelawat perkara untuk dilihat dan dilakukan.

4. TOKYO INTERNATIONAL AIRPORT HANEDA


Lapangan Terbang Antarabangsa Tokyo Haneda memainkan peranan yang amat penting dalam pembangunan Jepun sebagai sebuah negara yang berorientasikan pelancongan

5. HONG KONG INTERNATIONAL AIRPORT


Lapangan Terbang Antarabangsa Hong Kong memberi perkhidmatan kepada lebih 100 syarikat penerbangan yang beroperasi ke kira-kira 180 lokasi di seluruh dunia, termasuk 44 destinasi di tanah besar Cina.


Kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang Best Airport In World ni boleh >>klik sini<<

You Might Also Like

5 comment

  1. Bestnya kalau dapat pergi.. Bilalah nak hilang fobia nie,..

    ReplyDelete
  2. wahhh, cantiknya.. ni baru airport belum tempat lain lagi..

    ReplyDelete
  3. saya paham sedikit" bahasa malaysia, ternyata singapure adalah airport terbaik di dunia yah ? baru tau saya, thanks infonya

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90