#KDRAMAREVIEW : Beautiful Gong Shim / Pretty Ugly


Beautiful Gong Shim merupakan drama korea terbitan The Story Works yang diarahkan oleh Baek Soo Chan. Skrip pula ditulis oleh Lee Hee Myung. Drama ini dibintangi Namkoong Min, Bang Minah, On Joo-wan dan Seo Hyo-rim.

Pelakon : 

Nam Goong Min sebagai Ahn Dan Tae
Bang Min Ah sebagai Gong Shim
Ohn Joo Wan sebagai Suk Joon Soo
Seo Hyo Rim sebagai Gong Mi
Oh Hyun Kyung sebagai Joo Jae Boon 
Woo Hyun sebagai Gong Hyuk
Jung Hye Sun sebagai Nam Soon Chun
Kyun Mi Ri sebagai Yum Tae Hee
Kim Il Woo sebagai Suk Dae Hwang
Kim Byung Ok sebagai Yum Tae Chul 

Sinopsis :

Gong Shim dilahirkan sebagai anak perempuan kedua kepada keluarga yang sentiasa mengutamakan anak perempuan pertama mereka iaitu Gong Mi, kerana dia seorang peguam yang berjaya dan cantik. Menyebabkan Gong Shim menjadi kurang yakin dengan dirinya dan selalu rasa rendah diri. Pada suatu hari dia bertemu Dan Tae, seorang peguam yang mempunyai perangai pelik dengan masa lampau yang misteri. Dan Tae menyewa sebuah pangsapuri di atas bumbung yang dahulunya milik Gong Shim. Di situ, mereka sentiasa bergaduh dan berbaik sehinggalah mereka menjadi pasangan kekasih. Kehidupan Gong Shim semakin gembira dengan kehadiran Dan Tae.

Love story of two sisters and two men. The older sister has everything, including a beautiful appearance, and the younger sister only has a warm heart. One of the men lives on a rooftop apartment and the other man comes from a wealthy family.

Ni ha Gong Shim tu. Kalau make up memang cantik dia ni. Dia salah satu korean idol (Girl's Day)

Kakak Gong Shim yang cantik dan seorang peguam

Gong Shim suka dekat Joon Soo pada awalnya

Ahn Dan Tae

Aku suka cerita ni sebab watak Dan Tae dan Gong Shim yang menarik dan kelakar kadang-kadang. Aku kesian dengan Gong Shim kena pakai rambut palsu selalu padahal rambut dia cantik disebabkan ada bahagian yang tak ada rambut. Plot cerita ni macam misteri tapi memang dah dapat agak dari awal yang Dan Tae anak orang kaya. 

 Rating :
    / 5

You Might Also Like

0 comment

Terima kasih :)

728 x 90