#MOVIEREVIEW : Fan (2016)



Fan adalah sebuah filem thriller India 2016 diarahkan oleh Maneesh Sharma dan menampilkan Shah Rukh Khan dalam memainkan pelakon utama.Filem ini dihasilkan oleh Aditya Chopra dibawah Yash Raj Films, dan menceritakan kisah seorang peminat keterlaluan.

Pelakon :

Shah Rukh Khan sebagai Gaurav Chandna / Aryan Khanna
Sayani Gupta sebagai Shah Rukh khan's assistant
Joelle Koissi sebagai Train Passenger
Halima Nagori sebagai Journalist
Lee Nicholas Harris sebagai Arresting Police Officer Sgt492
Mariola Jaworska sebagai Security / Tourist at Madame Tussauds
Shriya Pilgaonkar sebagai Neha


Sinopsis :

Gaurav Chadana (Shah Rukh Khan) adalah peminat superstar Aryan Khanna (juga Shah Rukh Khan). Apabila Gaurav menang pertandingan menunjukkan bakat dengan menjadi seperti idolanya Aryan, dia memulakan perjalanan untuk bertemu idolanya sendiri untuk menunjukkan trofi kemenangan beliau pada hari lahir Idol itu. Gaurav bergerak ke Mumbai tanpa tiket kereta api.

Pada hari lahir Aryan ini, Gaurav pergi menemui Aryan ketika perjumpaan peminat namun disebabkan ramai peminat, Gaurav tidak dapat menyatakan hasratnya pada hari itu. Kemudian, Sid Kapoor, seorang pelakon, mengkritik Aryan yang menimbulkan kemarahan Gaurav. Gaurav cuba mendapatkan Sid dan melepaskan kemarahan beliau pada Sid dengan mengancam Sid untuk meminta maaf dan merakam kejadian tersebut. Video itu dimuat naik di internet. Penolong Aryan menunjukkan video kepadanya. Aryan menghantar kereta peribadinya untuk mendapatkan Gaurav, namun pengawal keselamatan Sid itu tiba. Gaurav melarikan diri tetapi akhirnya ditangkap. Gaurav dihantar ke penjara di mana dia kejam dipukul. Aryan tiba di penjara secara rahsia bertemu Gaurav. 

Aryan memberitahu Gaurav bahawa dia tidak perlu berbuat demikian lagi dan memberitahu Gaurav untuk pulang ke rumah sebelum meninggalkan dan bahawa mereka tidak pernah bertemu atau bercakap. Gaurav terganggu dengan teguran Aryan lalu pulang ke rumah dan membakar semua poster Aryan di dinding biliknya. Dia berjanji untuk membalas dendam dengan memusnahkan kemasyhuran Aryan.



Bagi aku cerita ini memang menakutkan. Aku kalau jadi seorang selebriti ke ape pastinya takut dengan tindakan peminat macam ini. Serius scary lagi lagi pelakon macam Shah Rukh Khan tu, peminat boleh lakukan apa sahaja. Bayangkan pulak, muka peminat tu sama dengan korang, lagi lah menyeramkan, tak dapat nak bayangkan apa yang dorang boleh buat untuk rosakkan imej seorang selebriti. 

Tengok lah betapa diehard fannya Gaurav

Ini hari pertunjukan bakat dia

Ni la Gaurav tu, pandai betul dorang buat Shah Rukh Khan jadi macam ni

Masa perjumpaan peminat

Perghhh ramai gila peminat -.-

Die try nak masuk dalam bangunan tapi pihak media je boleh masuk

World Star guys!

Dia threat Sid supaya minta maaf

Dalam tahanan polis

Gaurav balas dendam

Sidang media selepas selesai macam macam kejadian


Rating aku : 8.5/10
Rating imdb : 7.7/10 daripada 26,014 penonton

Review filem Fan / Filem Fan Shah Rukh Khan

You Might Also Like

6 comment

  1. betol2 fanatik ni.. seram plak baca sinopsis.. haha
    jalan cerita nmpk mcm menarik..
    =)

    ReplyDelete
  2. salam..
    hi alya..
    yaya mai lawat.. ^_^

    wahh ade SRK muda..hehe
    cam menarik..hmm

    ReplyDelete
  3. cerita ni memamng best gila <3 , Sya rasa Sya tgk 2 bulan lepas atau sebulan yang lepas . seram sgt . maybe inilah perasaan artis huhu .

    ReplyDelete
  4. cite ni memang best. sebab takde lagu and cerita je semata. syok sikit layan jalan cerita dia. :D

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90