#MOVIEREVIEW : The Last Witch Hunter



The Last Witch Hunter ialah filem thriller fantasi yang diarahkan oleh Breck Eisner dan ditulis oleh Matt Sazama dan Burk Sharpless.  Ia menceritakan tentang Kaulder seorang pemburu sihir yang mesti menghentikan wabak dari merosakkan New York City. Filem ini dikeluarkan pada 23 Oktober 2015.

Pelakon-pelakon The Last Witch Hunter :

Vin Diesel sebagai Kaulder
Rose Leslie sebagai Chloe
Elijah Wood sebagai Dolan 37th
Ólafur Darri Ólafsson sebagai Belial
Rena Owen sebagai Glaeser
Julie Engelbrecht sebagai The Witch Queen
Michael Caine sebagai Dolan 36th
Joseph Gilgun sebagai Ellic
Isaach De Bankolé sebagai Max Schlesinger
Michael Halsey sebagai Grosette
Sloane Coombs sebagai Elizabeth

Sinopsis :

Kaulder (Vin Diesel) adalah seorang pemburu  ahli sihir yang telah disumpah dengan hidup yang kekal dalam Zaman Pertengahan oleh Witch Queen (Julie Engelbrecht). Witch Queen telah melepaskan Wabak Hitam untuk menghapuskan umat manusia dan membunuh keluarga Kaulder, tetapi Kaulder dapat mengalahkan dia. Sebelum dia bertemu Witch Queen cursed Kaulder dengan hidup yang kekal sebagai hukuman kerana semua dia mahu lakukan adalah mati.


Aku suka cerita macam mengarut macam ni sebab dah memang mengarut, jadi tengok je la. hahaha. Tak scary mana pun Witch Queen tu tapi boleh tahan juga la kepala orang putih ni buat cerita macam ni. Dalam cerita ni, aku suka part masa dorang pergi Bakery, punya lah beratur panjang nak membeli rupa-rupanya ingredients dia ulat. Ibarat macam kau pergi restoran, kau tahu order dan tunggu order sampai je tapi dekat dapur kau tak tahu keadaan macam mana, entah-entah alien yang masakkan. Euwwww.


Witch Queen

Ni la bahan dia guna untuk bakery tu. ULATZZZZZ! -.-'

Beratur panjang nak makan ulat tu semua, lol.

Pokok ape tah name dia, aku lupa

Yang mati tu hidup balik.

Pejalan Mimpi

Wabak yang dilepaskan


Rating aku : 6.0

Rating IMDB : 6.0 daripada 54937 penonton


You Might Also Like

6 comment

Terima kasih :)

728 x 90