#MOVIEREVIEW : Friend Request (2016)


Friend Request filem seram yang diarahkan oleh Simon Verhoeven. Screenplay oleh Matthew Ballen, Philip Koch dan Verhoevenn, dibintangi oleh lycia Debnam-Carey, William Moseley, Connor Paolo, Brit Morgan, Brooke Markham, Sean Marquette, Liesl Ahlers dan Shashawnee Hall.

PELAKON :

Alycia Debnam-Carey sebagai Laura
William Moseley sebagai Tyler
Connor Paolo sebagai Kobe
Brit Morgan sebagai Olivia
Brooke Markham sebagai Isabel
Sean Marquette sebagai Gustavo
Liesl Ahlers sebagai Marina
Shashawnee Hall sebagai Det. Cameron
Susan Danford sebagai Caroline

SINOPSIS FRIEND REQUEST (2016) :

     Laura adalah salah satu pelajar yang paling popular di kolej beliau dan menikmati kehidupan sosial yang aktif dengan banyak rakan-rakan dan ahli keluarga. Beliau aktif di rangkaian sosial dan mempunyai lebih daripada 800 rakan-rakan di Facebook. Dia tinggal bersama tiga rakan, Olivia (Brit Morgan), Isabel (Brooke Markham) dan Gustavo (Sean Marquette). Beliau juga merupakan kawan rapat dengan Kobe (Connor Paolo) dan teman wanita kepada Tyler (William Moseley). Laura menerima permintaan rakan dari seorang pelajar di kampus beliau, Marina.
      Melihat bakat Marina dalam animasi, dia menerima permintaan itu dan bermula persahabatan dengan gadis sunyi itu. Laura adalah rakan Facebook pertama Marina dan gambar profil Marina mempunyai imej pelik. Tingkah laku keterlaluan Marina mula membuat Laura berasa tidak selesa. Walau bagaimanapun, apabila Laura berkongsi gambar dirinya di malam hari jadinya dimana Marina tidak dijemput, Marina marah dan berjumpa dengan Laura dihadapan orang ramai.  
       Dalam pertengkaran itu, Laura tanpa sengaja menolak Marina dan hud dia jatuh, mendedahkan kepala Marina yang tiada rambut lalu dia melarikan diri. Marina cuba untuk meminta maaf kepada Laura yang unfriends Marina di Facebook. Melihat nombor dia kawan turun ke sifar, dia marah menutup komputer riba beliau. Pada malam itu, Marina merekodkan video bunuh diri beliau dengan webcam, yang secara automatik memuat naik rakaman itu kepada media sosial. 
      Keesokan harinya, Laura menerima mesej dari Marina mengandungi video bunuh diri beliau. Selepas itu, ia dihantar ke laman Facebooknya. Laura tidak dapat memadam video itu dan bilangan kawan di dalam facebooknya semakin menurun. Ditinggalkan tanpa pilihan, dia cuba untuk memadam akaun beliau, tetapi kesilapan yang tidak diketahui berlaku. Apabila Kobe dan Laura menyiasat halaman Facebook Marina, mereka sedar bahawa kod sumber di mana ia telah ditulis dalam tidak adalah kod yang biasa.

Sinopsis seterusnya >>KLIK SINI<<


Marina hantar friend request, memang dia dah stalk Laura dalam kelas psych

 Marina marah Laura tak ajak dia pergi birthday party Laura

Marina hantar video bunuh diri dekat Laura

Kod yang running dalam facebook Marina

Masa ni ramai yang pelik dengan Laura, so kawan dalam facebook dia berkurang

Sampaikan facebook boyfriend Laura pun kena tempias Marina juga

Laura pergi penghormatan terakhir kawan dia yang mati sebab Marina

Sorang kawan Laura yang masuk hospital disebabkan Marina

Lastly, aku kesian dengan Laura

Not bad cerita ni, tapi agak menyeramkan bila dapat friend request macam ni. Lagi lagi yang saiko. Fuhhh, mintak jauh.

Rating aku : 5.5/10
Rating imdb : 5.4/10

You Might Also Like

2 comment

Terima kasih :)

728 x 90