#MOVIEREVIEW : Lights Out (2016)


Lights Out adalah filem seram yang diarahkan oleh David F. Sandberg, dihasilkan oleh Lawrence Grey, James Wan, dan Eric Heisserer, dan ditulis oleh Heisserer. Dibintangi oleh Teresa Palmer, Gabriel Bateman, Alexander DiPersia, Billy Burke, and Maria Bello.

Pelakon :
Teresa Palmer sebagai Rebecca
Gabriel Bateman sebagai Martin
Alexander DiPersia sebagai Bret
Billy Burke sebagai Paul
Maria Bello sebagai Sophie
Alicia Vela-Bailey sebagai Diana
Andi Osho sebagai Emma

Sinopsis Lights Out :

Dalam gudang tekstil, Esther melihat bayang seorang wanita apabila dia tidak membuka lampu, tetapi tidak nampak apa-apa apabila lampunya dibuka. Beliau memberi amaran kepada pemilik Paul tentang jelmaan tersebut dan terus meninggalkan gudang itu. Sebelum pulang ke rumah, Paul berjalan didalam gedung dan Paul kemudiannya ternampak bayangan wanita dalam gedung terbabit lalu cuba lari ke dalam pejabatnya namun Paul dibunuh oleh wanita itu. Anak tirinya Rebecca, tinggal bersendirian, jauh dari ibunya, Sophie, dan adik, Martin. Sophie mempunyai penyakit mental dan kemurungan, di mana dia bercakap dengan rakan khayalan. Apabila Martin ternampak ibunya bercakap dengan jelmaan, ketakutannya menyebabkan insomnia lalu meminta Rebecca untuk mengambil dia ke rumah Rebecca. Pada malam itu, Rebecca diganggu oleh jelmaan tersebut namun dia sempat untuk membuka lampu sebelum diserang dan menyebabkan jelmaan tersebut hilang. Keesokkannya, Rebecca mendapat terdapat nama Diana di lantai rumahnya....

Sinopsis selanjutnya >>KLIK SINI<<

Masa ni paul cuba berlari ke pejabat dia tapi terjatuh

Dia nampak bayang wanita tu lagi dan terus masuk ke pejabat

Rebecca ambil Martin ke apartment dia

Martin risau dengan mak dia

Rebecca terjumpa bukti tentang Diana

Lukisan Rebecca masa kecil tapi Diana ambil dan lukis diri dia

Ini la mak Rebecca dan Martin

Waktu ni, mak Martin cuba cerita tentang Diana dekat Martin, tiba tiba Diana ada sekali

Satu cara untuk hapuskan Diana

Sebenarnya tidaklah menakutkan sangat tapi kalau orang tu jenis penakut, memang jadi menakutkan  juga kalau tengok cerita ni. 

Rating aku : 6.0/10
Rating imdb : 6.4/10

You Might Also Like

0 comment

Terima kasih :)

728 x 90