#MOVIEREVIEW : The Shallows (2016)


The Shallows merupakan sebuah filem tentang kelangsungan hidup yang diarahkan oleh Jaume Collet-Serra, ditulis oleh Anthony Jaswinski dan dibintangi oleh Blake Lively. Dalam filem itu, peluncur yang terkandas 200 kilometer dari pantai perlu menggunakan kecerdasan dan keazaman beliau untuk terus hidup daripada serangan jerung putih yang besar.

PELAKON :
Blake Lively sebagai Nancy
Óscar Jaenada sebagai Carlos
Angelo Josue Lozano Corzo sebagai Peluncur
Brett Cullen sebagai Bapa Nancy
Sedona Legge sebagai Chloe
Pablo Calva sebagai Boy

SINOPSIS THE SHALLOWS :
     Tidak lama selepas kematian ibunya, pelajar perubatan Nancy Adams (Blake Lively) mengembara ke pantai terpencil di Mexico, pantai yang sama ibunya melawat semasa dia mengandung akan Nancy. Carlos (Oscar Jaenada), seorang penduduk tempatan yang mesra, memberikan Nancy menaiki kenderaannya dan menurunkan Nancy di pantai. Nancy menyertai dua peluncur orang tempatan yang lain selama beberapa jam. Nancy berehat selepas penat meluncur dan dia menghubungi adiknya melalui video, apabila bercakap dengan bapanya, mereka ketahui bahawa Nancy keluar dari sekolah perubatan kerana kematian ibunya. 
   Semasa Nancy mahu meluncur buat kali terakhir sebelum balik ke pantai, Nancy ternampak bangkai ikan paus berdekatan dengannya dan seekor ikan jerung melanggar papan luncurnya lalu menggigit kaki Nancy. Nancy terjatuh dari papan luncur dan cuba naik ke atas bangkai ikan paus tersebut. Ikan jerung cuba menjatuhkan Nancy dari bangkai ikan paus, kemudian Nancy membuat keputusan untuk ke sebuah batu terpencil. Dia menggunakan rantai di lehernya untuk melambatkan pendarahan di bahagian kaki. Dua peluncur tempatan pulang tanpa menyedari keadaan Nancy dan Nancy bermalam di atas batu tersebut.

Sinopsis selanjutnya >>KLIK SINI<<


Ini Carlos, dia yang tolong bawa Nancy ke pantai

Ini pula Nancy

Ombak besar

Ini pula salah seorang peluncur tempatan yang ada

Bangkai ikan paus

Masa ni Nancy dah kena gigit dengan ikan jerung

Nancy duduk atas ikan paus sebab papan luncur dia dah tiada

Dia cuba jahit paha guna aksesori rantai

Ini je satu tempat yang selamat selepas batu terpencil tu tenggelam

Ikan jerung mula serang dia balik

Rating aku : 5/10
Rating imdb : 6.4/10

You Might Also Like

0 comment

Terima kasih :)

728 x 90