20 Drama Korea Popular 2016


Hai semua, semua 20 drama ini memang paling letop 2016, senarai ni tak disusun ikut ranking tapi disusun ikut tarikh bila drama ini ditayangkan. So, hope you guys will enjoy this list and enjoy watching the drama. Kalau ada recommendation, boleh komen dekat bawah okey. Thank you!

1. Cheese In The Trap

Drama menggambarkan hubungan antara pelajar universiti wanita Hong Seol (Kim Go-Eun) dan pelajar seniornya Yoo Jung (Park Hae-Jin). Hong-Seol bekerja sambilan kerana latar belakang miskin keluarganya. Yoo Jung seorang yang mempunyai rupa, selalu mendapat gred yang baik, olahraga dan mempunyai personaliti yang baik, tetapi dia mempunyai sisi gelap. Cheese in the Trap dibintangi oleh Park Hae-jin, Kim Go-eun, dan Seo Kang-joon.

2. Descendants of the Sun

Shi-Jin (Song Joong-Ki) adalah kapten pasukan khas. Dia menangkap seorang pencuri motosikal dengan Sarjan Mejar Dae-Young (Jin Goo). Pencuri tersebut tercedera semasa dia ditangkap dan dihantar ke hospital. Dae-Young menyedari telefon bimbitnya telah dicuri oleh pencuri dan pergi ke hospital untuk mengambil telefon bimbitnya. Di dalam bilik kecemasan, Shi-Jin terjumpa Dr. Mo-Yeon (Song Hye-Kyo) buat kali pertama. Dia jatuh cinta dengan dia serta-merta. Mo-Yeon tersilap menganggap Shi-Jin adalah sebahagian daripada geng jenayah pencuri. Descendants of the Sun dibintangi oleh Song Joong-ki, Song Hye-kyo, Jin Goo, dan Kim Ji-won.

3. Another Oh Hae Young

Oh Hae-Young (Seo Hyun-Jin) diputuskan hubungan oleh Han Tae-Jin pada hari sebelum perkahwinan mereka. Dia tidak dapat memberitahu kebenaran tentang apa yang berlaku dan membohong kepada orang lain tentang apa yang berlaku. Sementara itu, Park Do-Kyung (Eric) adalah seorang jurutera bunyi popular. Satu tahun yang lalu, dia sepatutnya berkahwin Oh Hae-Young (Jeon Hye-Bin), tetapi dia tidak muncul di majlis perkahwinan mereka. Kemudian, dia mendengar daripada sahabatnya Lee Jin-Sang (Kim Ji-Suk) yang Oh Hae-Young akan berkahwin dengan Han Tae-Jin. Park Do-Kyung tidak menyedari bahawa itu seorang perempuan lain bernama Oh Hae-Young juga. Another Oh Hae Young dibintangi Eric Mun, Seo Hyun-jin dan Jeon Hye-bin.

4. Doctor Crush

Apabila Hye-Jung masih muda, hidupnya susah. Dia pandai bergaduh dan seorang pelajar pintar. Mengatasi keadaan susahnya, dia kini adalah seorang doktor. Doctor Crush dibintangi  Kim Rae-won dan Park Shin-hye. 

5. Oh My Ghostess

Na Bong-Sun bekerja sebagai pembantu tukang masak. Kerana personaliti malu-malu dia dan rendah diri, dia tidak mempunyai rakan-rakan. Sejak dia masih kanak-kanak, dia dapat melihat hantu kerana neneknya seorang bomoh. Satu hari, dia telah dirasuk oleh hantu Shin Soon-Ae. Kang Sun-Woo adalah seorang chef. Na Bong-Sun mempunyai perasaan kepadanya. Drama ini dibintangi Park Bo-young, Jo Jung-suk, Lim Ju-hwan dan Kim Seul-gie.

6. Uncontrolably Fond

Semasa Shin Joon-Young dan No Eul kanak-kanak, mereka dipisahkan dan menjadi kecewa. Apabila dewasa mereka bertemu lagi. sekarang Shin Joon-Young adalah seorang pelakon dan penyanyi. Dia bijak dan menarik. No Eul adalah PD dokumentari. Drama ini dibintangi oleh Kim Woo-bin dan Bae Suzy

7. Let's Fight Ghost

Hyun-Ji mengkaji tentang hidupnya sebelum dia meninggal dunia pada usia 19. Beliau kini hantu dan telah mengembara di seluruh dunia untuk beberapa tahun. Hyun-Ji kemudian bertemu Park Bong-Pal. Hyun-Ji dan Bong-Pal mendengar pelbagai cerita dari hantu dan menghantar mereka ke dunia lain. Drama ini dibintangi  Ok Taec-yeon, Kim So-hyun dan Kwon Yul.

8. W - Two World

Percintaan berlaku di antara Kang Chul yang kaya dan wujud dalam webtoon "W", dan Oh Yeon-Joo yang seorang pakar bedah dalam dunia sebenar. Drama ini dibintangi oleh Lee Jong-suk dan Han Hyo-joo.

9. Cinderella and The Four Knight

Ha-Won adalah dalam pelajar gred ketiga dan ingin menjadi seorang guru. Ha-Won mempunyai personaliti yang selalu gembira tetapi dia tidak gembira di rumah ibu tirinya. Ha-Won bekerja pelbagai pekerjaan sambilan untuk membayar yuran pengajian universiti akan datang beliau. Sementara itu, Ji-Woon, Hyun-Min dan Seo-Woo adalah sepupu dan tinggal bersama-sama di Sky House. Mereka mempunyai personaliti yang berbeza.Satu hari, datuk mereka memerintahkan 3 cucu untuk menghadiri majlis perkahwinan ke-5 beliau. Hyun Min mengupah Ha-Won selama 3 jam dan membawanya ke majlis perkahwinan datuknya. Datuknya mengupah Ha-Won sebagai butler di Sky House. Beliau berharap dia mampu untuk mengubah cara hidup cucu-cucunya. Drama ini dibintangi oleh  Jung Il-woo, Ahn Jae-hyun, Lee Jung-shin, Park So-dam, Choi Min dan Son Na-eun

10. Love In The Moonlight

Hong Ra-On menyamar dirinya sebagai seorang lelaki dan memberi kaunseling kepada lelaki yang mahu bertemujanji. Oleh kerana surat cinta dia tulis untuk pelanggan, dia bertemu Putera Mahkota Hyomyeong. Hong Ra-On tidak menyedari bahawa dia adalah Putera Mahkota dan Hyomyeong tidak menyedari bahawa Hong Ra-On adalah seorang wanita. Putera Mahkota berminat pada Hong Ra-On. Drama ini dibintangi Park Bo-gum, Kim Yoo-jung, Jinyoung, Chae Soo-bin dan Kwak Dong-yeon. 


11. Jealousy Incarnate

Menggambarkan persaingan sengit di sebuah stesen penyiaran dan percintaan antara Lee Hwa-Shin dan Pyo Na-Ri. Dibintangi oleh  Gong Hyo-jin, Jo Jung-suk, Go Kyung-pyo, Lee Mi-sook, Park Ji-young, Lee Sung-jae dan Seo Ji-hye.

12. Moon Lover Scarlet Heart Ryeo

Apabila gerhana matahari berlaku, Hae-Soo bergerak kembali ke masa lampau iaitu era Goryeo. Di sana, dia jatuh cinta dengan Wang So yang selalu membuat orang lain gemetar apabila melihatnya. Drama ini dibintangi oleh Lee Ji-eun, Lee Joon-gi, Hong Jong-Hyun, Kang Ha-neul, Nam Joo-Hyuk, Baekhyun,Ji Soo dan Yoon Sun-Woo

13. Shopping King Louie

Percintaan berlaku di antara Kang Ji-Sung aka Louis dan Ko Bok-Sil. Louis adalah dari keluarga yang kaya, tetapi dia telah hilang ingatan. Ko Bok-Sil adalah seorang wanita yang berhati baik. Louis hilang ingat kerana kemalangan yang berlaku kepadanya. Drama ini dibintangi  Seo In-guk, Nam Ji-hyun, Yoon Sang-hyun dan Im Se-mi.

14. The K2

Kim Je-Ha adalah bekas tentera. Beliau juga dikenali sebagai K2. Dia diupah sebagai pengawal oleh Choi Yoo-Jin. Choi Yoo-Jin adalah isteri calon presiden dan anak perempuan dari keluarga terkaya. Sementara itu, Ko An-Na adalah anak perempuan rahsia presiden. Drama ini dibintangi oleh Ji Chang-wook, Song Yoon-ah, Im Yoon-ah dan Jo Sung-ha.

15. The Man Living In Our House

Hong Na-Ri bekerja sebagai pramugari. Ibunya meninggal dunia 10 bulan lalu dan dia tidak mempunyai ahli keluarga terdekat yang lain. Hong Na-Ri kembali ke kampung halamannya untuk melawat kubur ibunya. Di sana, dia melihat seorang lelaki muda di kubur ibunya. Lelaki itu, Go Nan-Gil, memperkenalkan dirinya sebagai bapanya. Sebelum ibu Hong Na-Ri meninggal dunia, dia berkahwin dengan Go Nan-Gil. Beliau kini menetap di rumah ibunya dan menjalankan restoran dumpling. Drama ini dibintangi oleh Soo Ae dan Kim Young-kwang.

16. Romantic Doctor, Teacher Kim

Boo Yong-Joo ialah seorang doktor yang terkenal dengan nama samaran "Tangan Tuhan." Dia tiba-tiba hilang dan tiada siapa yang tahu dengan tepat mengapa. Boo Young-Joo kini dikenali sebagai Guru Kim dan dia memanggil dirinya Doctor Romantik. Kang Dong-Joo menjadi seorang doktor untuk memenangi hati seseorang lebih dan Yoon Seo-Jung menjadi seorang doktor untuk diiktiraf oleh seseorang. Selepas mereka bertemu Guru Kim, mereka belajar tentang nilai-nilai hidup dan keselesaan dari cinta. Dibintangi oleh  Han Suk-kyu, Yoo Yeon-seok dan Seo Hyun-jin

17. Entourage

Young-Bin adalah seorang pelakon bintang yang semakin meningkat di Korea Selatan. Beliau telah menjadi kawan terbaik dengan Ho-Jin, Joon dan Geobook sejak mereka semua kanak-kanak. Young-Bin merupakan pelakon dari syarikat pengurusan Kim Eun-Gab sebagai Ketua Pegawai Eksekutif. Drama ini di bintangi oleh Cho Jin-Woong, Seo Kang-Joon, Lee Kwang-Soo, Park Jung-Min dan Lee Dong-Hwi.

18. The Legend Of The Blue Sea

Pada Ogos, 1598, Dam Ryung dilantik  sebagai gabenor, dia bermalam di sebuah rumah penginapan yang dikendalikan oleh Encik Yang. Encik Yang menunjukkan Dam Ryung duyung yang ditangkap bernama Sim Chung. Malam itu, Dam Ryung melepaskan dia ke dalam laut. Di masa hadapan, Joon-Jae ialah seorang conman, dia bekerja dengan Nam-Doo dan Tae-O. Satu hari, Joon-Jae ke luar negara dan tinggal di sebuah resort tepi laut. Sementara itu, Sim Chung berada dalam gelombang pasang surut dan terdampar dekat dengan tempat peranginan tepi laut itu. Dia melihat Joon-Jae. Drama ini dibintangi oleh Lee Min Ho dan Gianna Jun

19. Weighlifting Kim Bok Joo

Kim Bok-Joo adalah atlet angkat berat wanita kolej. Dia mempunyai personaliti yang selalu ceria dan adil. Kim Bok-Joo dan rakan-rakannya dalam pasukan angkat berat wanita tidak popular dengan lelaki dan mereka tidak mempunyai teman lelaki. Sementara itu, Jung Joon-Hyung adalah perenang kolej. Mereka berdua pernah sekolah bersama ketika kecil dan Kim Bok Joo merupakan cinta pertama Joon Hyung. Drama ini dibintangi oleh Lee Sung Kyung dan Nam Joo Hyuk.

20. Goblin

Pada masa dahulu, Kim Shin merupakan general perang yang tiada tandingan dalam peperangan tetapi menjadi Dokkaebi (Goblin) dan memiliki kehidupan yang abadi kerana sihir itu. Kim Shin telah menunggu 900 tahun untuk mencari pasangannya(manusia) untuk menamatkan kehidupan abadi. Pada suatu malam, dia menyelamatkan yang mati seorang wanita hamil yang ditakdirkan untuk mati. Sementara itu, grim reaper tidak dapat mencari wanita hamil yang mati itu. Wanita itu melahirkan seorang bayi perempuan bernama Ji Eun-Tak (kemudian dimainkan oleh Kim Go-Eun). 9 tahun kemudian, Ji Eun-Tak tinggal bersama ibunya dan mampu untuk melihat hantu. Pada suatu malam, ibunya tiba-tiba mati. Drama ini dibintangi oleh Gong Yoo dan Lee Dong Wook.

Selamat menonton :)

You Might Also Like

1 comment

  1. my favourite..
    1.Dots
    2.Goblin
    3.Jealousy Incarnate
    4.legend of the blue sea.. <3

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90