#MOVIEREVIEW : Storks (2016)

January 12, 2017


Storks adalah filem animasi pengembaraan ang dihasilkan oleh Warner Animasi Group, RatPac-Dune Entertainment [1] dan Stoller Global Solutions. Ia diarahkan oleh Nicholas Stoller dan Doug Sweetland, ditulis oleh Stoller dan bintang suara oleh Andy Samberg, Katie Crown, Kelsey Grammer, Keegan-Michael Key, Jordan Peele, Anton Starkman, Jennifer Aniston, Ty Burrell, Danny Trejo, dan Stephen Kramer Glickman.

BINTANG SUARA :
Andy Samberg sebagai Junior
Katie Crown sebagai Tulip
Kelsey Grammer sebagai Hunter
Jennifer Aniston sebagai Sarah Gardner 
Ty Burrell sebagai Henry Gardner
Anton Starkman sebagai Nate 
Keegan-Michael Key sebagai Alpha Wolf
Jordan Peele sebagai Beta Wolf
Danny Trejo sebagai Jasper
Stephen Kramer Glickman sebagai Pigeon Toady

SINOPSIS STORKS :

Cornerstore adalah tempat yang dikenali untuk menghantar bayi dan antara pekerjanya adalah Stork dan bersama-sama dengan beberapa burung lain. Semasa Ketua Pegawai Eksekutif Cornerstore, bernama Hunter (Kelsey Grammer), menghentikan perniagaan tersebut, dia melihat lebih banyak keuntungan dengan menukar syarikat itu untuk perkhidmatan penghantaran bungkusan. Walau bagaimanapun bayi terakhir dari sebelum penghantaran bayi telah dihentikan, Tulip, tidak dapat dihantar dan telah diambil di oleh syarikat itu sebagai seorang anak yatim.

Tulip (Katie Crown), yang baru sahaja mencapai usia 18 tahun, sedang berusaha untuk memberikan idea-idea baru untuk Cornerstore, tetapi mereka sentiasa membantah. Sementara itu Junior (Andy Samberg), salah seorang penghantar bungkusan akan dinaikkan pangkat menjadi bos sekiranya Junior boleh memecat Tulip dari Cornerstone kerana telatah beliau menyebabkan Cornerstore mengalami kerugian. Junior tidak boleh mencari idea untuk memecat Tulip kerana kebaikan beliau dan kerja keras, lalu Junior mengarahkan Tulip untuk berpindah ke bilik mel dan mengarahkan beliau untuk tidak pernah meninggalkan ruang pejabat barunya.

Sementara itu, seorang budak yang bernama Nate Gardner (Anton Starkman) berasa sunyi kerana ibu bapanya, Henry (Ty Burrell) dan Sarah (Jennifer Aniston), terlalu sibuk untuk menghabiskan masa dengan dia dan dia mahukan seorang adik. Apabila ibu bapanya mencemuh ideanya, dia terjumpa risalah tentang Cornerstore yang boleh menghantarkan seorang bayi kepada mereka, dia menulis surat meminta seorang bayi dan menghantarnya ke Cornerstore. Surat itu tiba di Cornerstone dan berada di tangan Tulip, oleh kerana bosan menunggu, dia dengan berat hati meninggalkan bilik mail untuk meletakkan surat di dalam slot yang betul di luar bilik walaupun Junior telah cuba untuk menghentikan dia. Surat tersebut telah dimasukkan ke dalam mesin kilang bayi dan yang mengejutkan mereka, seorang bayi perempuan dicipta,  kemudian menamakan Diamond Destiny.

Sinopsis selanjutnya >> Klik Sini <<

Macam ni la stork hantar bungkusan

Ni la pigeon toady yang macam saiko sikit. KAH!

Yang macam sasa tu Hunter, sebelah dia Junior

Ini sebab Hunter tukar perniagaan dia

Tulip dalam bilik mel

Nate dia nak adik sebab ibubapa dia terlalu sibuk

Surat Nate sampai di Cornerstone

Masa penghantaran Diamond Destiny, kapal dorang terhempas

Yang ni paling best dalam filem ni, kalau tak tengok yang ni, memang rugiiiii

Keluarga Nate yang tak sabar dengan kehadiran keluarga baru dia

Masa nak hantar Diamond Destiny, Pigeon Toady perangkap Junior

Masa ni dorang cuba menyelamatkan Diamond Destiny

Dalam perjalanan untuk hantar Diamond Destiny

Tulip bersatu dengan keluarga dia semula

Best tu je aku nak cakap, tapi memang tak masuk akal la kan boleh buat bayi dengan mesin. Tapi ada unsur kekeluargaan dalam filem ni. 

Rating aku : 9/10
Rating IMDB : 7/10

You Might Also Like

1 comment

  1. mcm best jer...tp blom ada keyakinan nk bawak ank2 masuk panggung =)

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90

Flickr Images

Like us on Facebook

INSTAGRAM