#MOVIEREVIEW : Angry Birds


Filem ini adalah filem animasi komputer yang bergenre pengembaraan dan komedi berdasarkan siri permainan video dengan nama yang sama. Ia telah diarahkan oleh Clay Kaytis dan Fergal Reilly dan ditulis oleh Jon Vitti. Filem ini adalah animasi oleh Sony Pictures Imageworks dengan gandingan Jason Sudeikis, Josh Gad, Danny McBride, Maya Rudolph, Kate McKinnon, Sean Penn, Tony Hale, Keegan-Michael Key, Bill Hader dan Peter Dinklage. Ia telah dikeluarkan di Amerika Syarikat pada 20 Mei 2016, menerima ulasan bercampur-campur dari pengkritik dan telah mengutip lebih $ 346milion.

Suara-suara latar :

Jason Sudeikis sebagai Red
Josh Gad sebagai Chuck
Danny McBridesebagai Bomb
Maya Rudolph sebagai Matilda
Bill Hader sebagai Leonard
Peter Dinklage sebagai Mighty Eagle
Sean Penn sebagai Terence
Keegan-Michael Key sebagai Judge Peckinpah

Sinopsis :

Di Pulau Burung, sebuah pulau yang didiami oleh burung yang tidak boleh terbang, Red telah dihukum dan dimasukkan ke kelas pengurusan kemarahan kelas selepas menyebabkan "penetasan pra-matang" telur pelanggan. Oleh kerana geram, Red mengelakkan dari mengenali rakan-rakan kelas beliau Chuck, Bomb, dan Terence, atau pengajar Matilda. Pada suatu hari, sebuah kapal berlabuh di kawasan pantai mereka dan menyatakan mereka adalah pengembara yang datang secara aman untuk membuat persembahan di pulau burung tersebut.

Mereka memperkenalkan teknologi inovatif seperti lastik dan belon helium. Akan tetapi Red tidak mempercayai kata-kata Pigs dan cuba masuk ke dalam kapal mereka. Red, Chuck dan Bomb menjumpai lebih ramai kawanan Pigs didalam kapal tersebut. Mereka cuba beritahu kepada kawanan burung di pulau tersebut tetapi tiada sesiapa yang percaya, jadi Red meminta Chuck dan Bom untuk membantu dia mencari Mighty Eagle, helang botak gergasi dikatakan menjadi pelindung pulau itu, dan satu-satunya burung yang boleh terbang, tetapi yang tidak pernah dilihat selama bertahun-tahun. Mereka mencarinya di atas Gunung Burung, tetapi Mighty Eagle kini tua dan lemah.

Mereka cuba menoropong ke pulau burung dan mendapati kawanan Pigs telah menanam banyak bahan letupan di sekeliling pulau itu manakala burung-burung lain sedang sibuk mengadakan parti.

Sinopsis seterusnya >>KLIK SINI<<



Masa Red dalam court kerana menyebabkan kelahiran pra matang keluarga burung hijau tu.

Comel betul, boleh buat wallpaper desktop comel cenggini

Hhihihi. Terence ni nampak garang tapi baik

Bomb pula ada satu je masalah, dia tak boleh terkejut

Chuck pula terlalu laju, sampai polis pun tahan dia. haha

Ni lah 'villains' dalam filem ni. LOL

Boleh buat wallpaper juga yang ni. hahaha

Masa ni dorang perasan, banyak lagi kawanan Pigs

Pigs curi telur

Semua burung tengah seronok parti sampai tak tahu apa terjadi diluar

Dorang dalam misi selamatkan telur burung

Lastly, rumah Red dipindahkan dalam kampung sebab sebelum ni rumah dia satu je tepi pantai tanpa kawan lain

Pada pendapat aku, best juga la filem ni sebab dulu selalu juga main game Angry Birds ni, baru paham kenapa dorang marah sangat dengan Pigs. Kalau tak, dulu main je game tanpa tahu apa-apa. Hahaha.

Rating aku : 6/10
Rating imdb : 6.3/10

You Might Also Like

1 comment

Terima kasih :)

728 x 90