#MOVIEREVIEW : Crimson Peak

Assalamualaikum



Hari ni nak review filem "Crimson Peak". Crimson Peak adalah filem bergenre drama, fantasi, dan seram. Filem diarahkan oleh Guillermo del Toro. Tayangan perdana Crimson Peak ialah pada 15 Oktober 2015.

Filem ini menampilkan pelakon seperti :

Mia Wasikowska as Edith Cushing
Jessica Chastain as Lucille Sharpe
Tom Hiddleston as Thomas Sharpe
Charlie Hunnam as Dr. Alan McMichael
Jim Beaver as Carter Cushing
Burn Gorman as Holly


Sinopsis :

Ibu Edith Cushing meninggal dunia ketika dia masih muda. Dibesarkan di Era Victoria dia berusaha untuk menjadi lebih daripada hanya seorang wanita yang berkahwin. Dia terpikat dengan Thomas Sharpe, orang asing misteri. Selepas beberapa kejadian dia berkahwin dengan Thomas dan datang untuk hidup dengan Thomas dan kakaknya, Lady Lucille Sharpe, jauh dari semua yang dia telah diketahui.

ayah Edith tak suka dengan Thomas sebab dia tahu tentang Thomas

Lucille ni kejam wataknya tapi berlakon baik depan Edith

Thomas tak suka dengan Lucille sebenarnya tapi terpaksa

Roh isteri Thomas yang dibunuh dengan kejam

Lucille revenge

Bagi aku cerita ni agak seram la sebab aku macam penakut sikit dengan gambaran roh-roh tu. Lepas tu pula ada part yang Lucille tikam thomas yang aku rasa tak sesuai kalau budak-budak tengok. Aku tak sangka yang Lucille sanggup buat macam tu dekat Thomas. Yeah, aku rasa Lucille agak psiko or maybe real psiko. Aku bajet Thomas akan bersama Edith but its the opposite.

Rating aku: 7.0/10
Rating imdb : 6.6/10 dari 67,549 penonton


You Might Also Like

0 comment

Terima kasih :)

728 x 90