Seorang Ibu Menyerang Guru Di Whatsapp

March 02, 2016

Assalamualaikum



Aku tak faham dengan ibubapa sekarang melatah cepat sangat, aku faham kalau anak tu memang betul-betul buat benda tak bersalah tapi budak zaman sekarang dengan ibu bapa sendiri pun boleh kelentong. Aku sebagai anak pun kalau kena denda dekat sekolah takde nak cerita dekat mak ayah aku sebab benda tu memang salah aku dan aku malu nak cerita dekat mak ayah aku tentang salah aku. 

Kalau kita sendiri tak nak mengaku kesalahan kita, bila kita nak berubah? Sampai bila kita nak berada ditahap tu sahaja? Bila nak maju? Tak buat kerja sekolah, mengaku sahaja, manusia biasa belajar dari pengajaran. Jangan mudah menunding jari tanpa siasat. 


cikgu1

cikgu2

cikgu3

Baca komen dari orang lain tentang ini.
Screen Shot 2016-02-23 at 10.49.28 PM
Screen Shot 2016-02-23 at 10.49.38 PM
Screen Shot 2016-02-23 at 10.49.07 PM


Sumber : ohbulan

You Might Also Like

2 comment

  1. Kan.. ibu bapa sekarang, sikit2 komplain. Lepas komplain semua orang dapat akibatnya. Ada sesetengah perkara mmg camtu la. Tapi kan.. Kalau Yun Sing tak buat kerja sekolah kena denda, balik rumah selamba ja bagitau dengan bangga (ahahahahaha)

    ReplyDelete
  2. xtahu nak cakap cmne dengan ibu bapak zaman skg. pelik2 perangai. dulu waktu kau sekolah tak kena cmni ke? atau tak pernah tengok cikgu marah kite cmne. kalau sy lah mampus kene pukul dengan mak berbirat2 siap kene denda lagi. mak bapak zaman sekrang makin pandai makin cetek pemikiran agaknya. sedar tak didikan cmtu lah yang membuat kita sampai ke tahap gini? abis kalau nk dimanjakan ank murid dekat sekolah. cikgu dapat apa? anak murid tak cemerlang disalahkan cikgu. Salah anak kau pun cikgu juge yang kena. kesian betullah makhluk allah yang teraniaya ni. sabar jelah wahai cikgu sekalian. kami medical staff pun dah lali semua ni.

    ReplyDelete

Terima kasih :)

728 x 90

Like us on Facebook

INSTAGRAM