#MOVIEREVIEW : The Good Dinosaur

Assalamualaikum



Hari ni nak review filem animasi dari Disney, "The Good Dinosaur". The Good Dinosaur adalah filem animasi komedi yang dihasilkan oleh Pixar Animation Studios dan dikeluarkan oleh Walt Disney Pictures. Filem diarahkan oleh Peter Sohn. Tayangan perdana The Good Dinosaur ialah pada 26 November 2015.


Filem ini menampilkan pelakon suara seperti :

Raymond Ochoa sebagai Arlo
Jack Bright sebagai Spot
Sam Elliott sebagai Butch
Anna Paquin sebagai Ramsey
A. J. Buckley sebagai Nash
Jeffrey Wright sebagai Poppa Henry
Frances McDormand sebagai Momma Ida
Marcus Scribner sebagai Buck
Maleah Padilla sebagai Libby


Sinopsis :


Dua Apatosaurus bernama Henry dan Ida yang bekerja sebagai petani, melahirkan kepada tiga orang anak: Libby (Maleah Padilla), Buck (Marcus Scribner), dan Arlo (Raymond Ochoa). Walaupun Libby dan Buck mudah menyesuaikan diri dengan kehidupan dan kerja-kerja mereka di ladang dan membuat tanda mereka (ditandakan dengan lumpur cetakan pada silo jagung), sifat penakut Arlo membuat tugas-tugasnya sukar untuknya. Bagi menaikkan keazaman Arlo , Henry meletakkan dia menjadi pengawal untuk menjaga silo mereka dari critters dan membantu dia menubuhkan perangkap. Sedang Arlo telah berjaga-jaga, perangkap itu berjaya menangkap Caveboy liar, tetapi Arlo adalah keberatan untuk membunuhnya dan membiarkan dia bebas. Dengan kecewa, Henry membawa Arlo mengesan caveboy melalui sebuah gaung di mana ia mula hujan. Selepas Arlo cedera, Henry memutuskan berpatah balik sebaik sahaja. Dalam perjalanan pulang, banjir kilat berlaku dan Henry hanya berjaya menyelamatkan Arlo sebelum dia telah dihanyutkan. Apa berlaku selepas itu?






Aku suka filem ni, walaupun cerita dinosaur tapi cerita ini banyak memberi pengajaran. Sesuai untuk kanak-kanak tengok. Banyak juga moral value yang boleh diambil dari cerita ini. Filem ini juga menunjukkan sikap kekeluargaan yang baik pada pendapat aku la. So, nanti korang jangan lupa tonton.



Dorang ni la yang tolong Arlo


Aku tak tahu kenapa part Triceratops ni kelakar. HAHAHA.


Rating aku: 7/10
Rating imdb : 6.4/10 dari 26212 penonton



You Might Also Like

2 comment

  1. oh yess! Dah lama tak tengok cter cartoon :)
    Suggestion pliss? Ni ke besttt? huhu

    #taksedardiridatua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ni best, cite die lebih kepada kekeluargaan. Tengok, jangan tak tengok :D

      Delete

Terima kasih :)

728 x 90